Liten sjuk prinsessa...!

2012-08-04, 10:32:19 / Kategori: Tillsammans med Scilla och lilla K
Förra helgen började jag misstänka att Scilla har fått en urinvägsinfektion. Starkt kiss och lite hängig och flåsig. Det är ju varmt ute så det är inte lätt att märka men när hon började sitta och pressa länge efter att hon hade kissat så...Lämnade in ett urinprov i måndags hos veterinären som ringde i tisdags. Fick tid i onsdags och antibiotika skrevs ut. Scilla fick en spruta med smärtstillande och febernedsättande då hon hade förhöjd temperatur. Nu är urinprovet på odling så vi får veta vad det är för bakterie. Det kan vara så att den antibiotika hon fick utskriven inte är rätt. Då får man byta. Håller tummarna för att den ska var tillräcklig så att hon blir frisk och vill börja busa igen. Just nu är hon mager och vill inte leka. Mitt lilla hjärta som brukar vara så glad!
 
Scilla...!

Amy

finaste lilla Scilla! här håller vi alla tummar och tassar för att hon kryar på sig snarast! <3

Svar: Nu har det onda läkt ut så nu håller vi tummarna att det inte kommer tillbaka! Tack för din kommentar. Det tog ett tag innan jag såg den här då jag mest jobbar via telefonen! :))
Margaretha Jansson



2012-08-04, 11:49:54 URL: http://hold-my-paw.blogspot.se



LÄMNA ETT TASSAVTRYCK :

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentar:

Kom ihåg mig?