Kallt så in i...!

2012-02-04, 10:35:46 / Kategori: Tillsammans med Scilla och lilla K
Nu är det kallt så in i Norden! 15 minus sa min termometer till om nu på morgonen. Det känns som kallare då det är lite vind. Vi tog oss ut i alla fall på tidig morgonpromenad. Tog fram Katrinas Hurttaoverall igår. Hon gillar den. Scilla har ingen. Hon är inte lika kinkig som Katrina när det gäller kyla. Ska det vara så här länge så kanske hon får en hon också.
Och jag som började sticka tuber till halsen. Inte färdigt såklart. Motivationen har sviktat då det har varit så milt hittills. Nu får de ha fleecehalsdukar virade runt sig. Det finns att köpa tuber i fleece från olika företag som tillverkar täcken. Det finns massor av fina grejor till vinthundar förresten. Tjeckien och USA har snygga välsydda saker med finesser. Täcken, regnkappor, skor och värmande plagg i mängder. Såg en sovsäck på ett ställe som verkar jättemysig. Snygga halsband finns det en uppsjö av. Frågan är vad, vilken färg och vad man behöver? Det finns för mycket för att jag ska kunna välja. Jag är egentligen mest inne på att ha ordentliga regnkläder som går upp över huvudet. Det är ju regn och rusk som vi har mest av. Sen kan man komplettera med något varmare att ha under. Ett litet underställ i trevlig färg helt enkelt.
Lilla K piper och skriker så fort vi står stilla och håller upp tassen. Igår eftermiddags ville hon inte kissa. Det var då jag tog på henne overallen och gick ut igen. Då gick det bra. Vid sena kvällskisset slog vi rekord i snabbhet. Vips så låg vi i sofforna igen...
Nu har vi varit ute och kommit in i värmen igen. Lilla K var så glad i sin overall. Promenaden gick till kyrkogården där vi tände ljus. Det står så duktigt och väntar vid sidan om mig. De vet hur det går till nu med lyktorna.
Frukosten är nu uppäten. Katrina ligger på soffan och tittar på när jag förbereder min frukost. Scilla ligger vid mina fötter, så nära hon kan, och väntar på en ostskiva som brukar komma. Det är så vi har det på lördagarna!
För dagen har Scilla rosa bandage med röda hjärtan. Såret läker fint. Det är fortfarande rött ärr och tunn hud så vi skyddar med bandage. Vi vill inte att såret ska spricka upp igen.
Det ser ut att bli en solig dag så en sväng till hagen kan det nog bli innan lördagen rullar vidare. Vi ska fira födelsedag idag. Det är Rolf som ska gratuleras! Har man riktig tur så kan det bli lite leverpastej till de fyrbenta. Vi tvåbenta ska ha lite annat.
En trevlig lördag, önskar vi Dig bloggläsare!

Trivs i röda overallen...


Mycket söt flicka vill ha en ostskiva...

Heléne och Tuva

Oj så söt hon är i sin overall!!

Tuva uppför sig som den unghund är, älskar snön, springer och rullar sig och kör ner nosen. Och sedan blir det väldigt kallt, så då springer hon som en galning.



2012-02-06, 11:27:44



LÄMNA ETT TASSAVTRYCK :

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentar:

Kom ihåg mig?