Puls i snön...!

2012-02-12, 12:39:38 / Kategori: Tillsammans med Scilla och lilla K
I natt har det snöat ordentligt så vi har pulsat runt på morgonpromenad! Det tog i medan vi var ute och det har bara fortsatt här medan de fyrfota vilar i sofforna och jag har druckit mitt kaffe. Hade tänkt mig lite aktiviteter där bilen skulle vara inblandad idag men det får nog vara. Den står full med snö på gatan...Det blir en promenad till så småningom. Vi får se om det är ledigt i inhägnaden på stan. Jag släpper, som jag tidigare sagt, inte mina tjejer med andra hundar längre om det inte är någon vi känner förstås. De har inget behov av andra sådär i största allmänhet och skaderisken är för stor. Det är alltid något i alla fall...
Skadan på Scillas ben är nu helt läkt men jag kör med bandaget ett tag till för huden på skadestället är så tunt. Berättade jag om vårtan på Scillas rygg? Den började som en liten upphöjd fläck och växte på ett par månader till en liten glansig vårta. Veterinären tyckte att den skulle tas bort. För ett par veckor sedan tyckte jag att den precis som hade torkat ihop lite, lite. Och jajamen. En dag var den bara borta och hade lämnat en liten sårskorpa efter sig. Den har nu läkt ihop och vårta är pyts väck. Märkligt! Vi får väl se om den kommer tillbaka?
Scilla ska få ett Hurtta värmetäcke i brunt. Hittade en billig på en nätshop. Hopppas det kommer i morgon. Tänkte först köpa en fleeceoverall till henne. Katrina är så glad för sin röda. Men Scilla har sagt att hon inte vill ha nån overall så det får bli värmetäcke i stället. Hon har nu Katrinas regnbågstäcke från i fjol. Det där täcket var för långt för Katrina och passade henne liksom aldrig. Vissa plagg ser bara ut som om man har lånat dem. Så var det med det där täcket på Katrina. Scilla passar, av någon anledning, bättre i det där pajastäcket...
Igår var vi i Bubbetorps hage. Det är kul i snön! Scilla skuttar runt som en tokig. Det gör hon även i koppel bitvis nu när det är mycket snö. Katrina har det svårare med kalla tassar. Hon har som ett lite tyngre steg. Scilla har aldrig tassen så länge i marken. Ibland undrar jag om hon över huvud taget har någon tass i marken. Min lilla sprakfåle!
Nej, nu får jag ta itu med dagen. Scilla kom precis förbi och ville ha lite kel. Katrina ligger i sängen och har inte gett sig till känna ännu. Jo, nu kommer hon också. Hon piper då hennes matklocka ringde! De säger till på olika sätt. Dags för en tur i snön innan det är dags för mat! Ha en bra söndag!

Vinterklädda...


Vinterpromenad...


Snöjakt...!


Matte är bäst...!




Anonym

Mkt pyssel med kläder till hundar och människor.Man vet vad man passar i även en hund! Skön dag på lander och 0-gradigt och jag har gjort en snölykta får inte gå ute på vägarna för mannen!Man kan ju ramla!Så jag gick tillbaka till barndomen och höll mig på tomten och gjorde en snölykta.Härlig söndag så det förslår./aktp



2012-02-12, 14:32:40

Maria Segedi

Det var jobbigt för William med tassarna här också när det kröp under +8. Men nu är det + grader här och livet leker igen utan täcken och allt! är väldigt glad över att jag valde en vintis med lite underull för på skadan på benet han ådrog sig i kenneln på Irland kommer det aldrig växa ut päls och där skrapar han upp sig titt som tätt. Vad smart du gjort med halsdukarna det ska jag komma ihåg till nästa vinter! Hoppas ni får varmare snart också! Hit ska våren komma runt 10 mars säger de....( Göteborg ). Ska snart uppdatera min blogg lite!



2012-02-13, 13:30:31 URL: http://theycallmemad.wordpress.com

Heléne och Tuva

Så fina de är i sina kläder! Kommer aldrig att lyckas med Tuva, hon ser ut som hon har fått fångkläder på sig och aldrig kommer att överleva detta påfund. Men hon klarar kyla och snö bra. Snö är toppen!



2012-02-14, 11:37:29

Annette

vilka härliga bilder, flickorna tycker om snö precis som jag :)



2012-02-17, 23:30:15



LÄMNA ETT TASSAVTRYCK :

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentar:

Kom ihåg mig?