Vilodag...!

2012-03-18, 12:48:41 / Kategori: Tillsammans med Scilla och lilla K

Vi är bra på att luta oss  i det här huset. Idag pockas det inte på att gå ut. Inte än så länge i alla fall. Det är mulet och lite småtrist ute. Igår tog vi en långpromenad hem från Saltö på kvällen så de fyrbenta fröknarna har inget behov av utespring för tillfället. Efter morgonpromenad på ungefär tjugo minuter och påföljande frukost så ligger de nu förankrade på söndagens favoritplatser. Den lilla vita på täcket framför fönstret i matrummet och den lilla svarta i röda huset. Själv har jag radion som sällskap medan jag håller på med lite annat och funderar över nästa drag den här söndagen. Jag har ingen brådska...Lilla K kom precis ut från huset men ångrade sig igen och kröp tillbaka in igen. Hon behövde väl bara byta ställning. Underbart att kunna ha det så här kravlöst en dag som denna. Det är så mycket inpass från höger och vänster i vardagen så jag vilar tacksamt mitt huvud...
I fredags hade vi lite after work i hagen som inledning på helgen. Grinden till hagen har slagit sig i vinter så den går inte att stänga ordentligt. Man får lösa det lite provisoriskt med en liten lina som sitter där. De rättar säkert till grinden däruppe på gården när det har blivit varmare.
I veckan har vi varit både i parken i stan och i fårhagen. Det är trevligt att kunna variera plats för spring. Fast vi vill gärna ha fler ställen att välja på. Behovet är stort för alla fyrbenta i stan. En inhägnad i blåportsområdet och en riktig hundhage i Vämöparken står på önskelistan.
Nu längtar jag efter tillfällena till de riktigt sköna ljumma morgon- och kvällspromenaderna som kommer här framöver. Att bara kliva ut på morgonen utan täcken, tjocka kläder och skor. Vad härligt det ska bli!
Men nu har vi söndag den 18:e mars. Dagen är gråmulen och det är regn i luften. Kanske blir det regntäcke på när vi väl tar oss ut.
I morgon ska mormor opereras så då får tjejerna vara ensamma lite mer än vanligt. Jag håller tummarna att de där spikarna som tittar ut på mormors ihoplappade knä kan tas bort ordenligt och att detta nu bli bra till slut efter alla dessa veckor. Hon längtar också efter ordentliga promenader med flickorna.

After work i hagen på fredagseftermiddagen...


Vi lutar oss denna söndag...














LÄMNA ETT TASSAVTRYCK :

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentar:

Kom ihåg mig?