Lilla K bestämmer...!

2012-05-05, 10:49:55 / Kategori: Tillsammans med Scilla och lilla K
Nu är det ju så att Lilla K bestämmer...
Ibland tycker jag att det är lite synd om Scilla som är den som backar och finner sig i tingens ordning. Katrina bestämmer och kommenderar när det ska lekas eller inte. När de är i hagen blir det väldigt tydligt. Scilla som vill leka och busa mest hela tiden blir tillbakahållen om det blir för ystert. När Katrina själv är på lekhumör så är allt fridens lilja men om hon inte är det så markerar hon varje försök till yster lek från Scillas sida. Hon gör inget drastiskt utan bara liksom stänger av hennes lek. Katrina tål inte att bli omsprungen heller för den delen. Det riktigt märks att det stör henne. Lite dragning till sur kärring är det faktiskt. Mycket är på hennes villkor. Men oftast är de kompisar och hänger ihop. Betar och nosar på samma ställe. Igår letade de godis i hagen och gjorde så på precis samma plätt! Jag är inte säker på att det är det mest begåvade...
I torsdags var vi hos veterinären och fick vaccinationer. Först gjorde jag en invägning och fick resultatet 29,5 kg Katrina och 28,5 kg Scilla. Det går ingen nöd på dem...Vi fick träffa en ung veterinär som tidigare har träffat Scilla. Det var i somras då Scilla hade skadat sin trampdyna. Veterinären tittade i Katrinas öron då jag tycker att hon skakar på huvudet lite mycket och verkar irriterad. Katrina skrek lite då hon tittade i örat men det syntes inget som tyder på någon inflamation eller så. Katrina skrek när hon fick spruta också för den delen. Det gjorde däremot inte Scilla som ju annars är den som skriker dödsskriket för minsta lilla. Hon försökte smita undan så gott hon kunde men när hon insåg att det var kört så fogade hon sig. Scilla fick klorna klippta också. Det behövdes inte tas så mycket faktiskt. Jag väntar på nya glasögon och känner mig lite osäker på Scillas klor då hon gärna drar ifrån tassen och är otålig. Katrina märkte att Scilla inte tyckte om behandlingen och kom direkt och ställde sig jämsides med henne helt nära. Så visst håller de ihop. Fast det är Katrina som bestämmer. Så är det!

"Kommandoran"...


Sprakfålen...


På samma plätt...



LÄMNA ETT TASSAVTRYCK :

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentar:

Kom ihåg mig?