En irländsk prins...

2012-11-17, 11:22:15 / Kategori: Om du vill veta mera...

Vissa irländska hjärtan fastnar i hjärtat lite extra. BillyBob är en irländsk prins som har berört mig ända sedan jag såg honom på bild första gången 2010. BillyBob kom till Sverige som valp genom Neverneverland och av en händelse så pratade jag i telefon med den tjej från NNL som just då hade tagit emot honom på Arlanda. "Jag sitter här med en liten räka i famnen" sa hon. "Den lilla räkan" kom sedan till den familj som nu är hans. Den lilla taniga valpen har nu blivit en stor stilig kille. Han lever nu livets glada dagar i en stor trygg flock med både två- och fyrbenta. Via fb kan jag följa BillyBobs härliga liv. BillyBob! Bara namnet...! Underbart! På många sätt tycker jag att han är en sådan underbar symbol för hur livet kan vända från botten till toppen. En liten irländsk lurcher med urusla förutsättningar som med goda krafter hittar hem och får möjlighet att utvecklas till den underbara individ som han är. BillyBob har inte bara spanarblick. Han har spanaröron också. De har han användning för varje dag då han har stora fria ytor att bevaka. BillyBob gör, genom att vara sig själv, stor nytta i den flock han tillhör och hjälper även till med att ta hand om tillfälliga flockmedlemmar i väntan på egna hem. Jag blir glad bara av att se honom på bild. Tänk vad denna kille är till glädje bara av att vara BillyBob. Jag vet att han är mycket älskad. Jag hoppas på att få nosa på honom lite i verkliga livet någon gång.

Ingen är som BillyBob...!




LÄMNA ETT TASSAVTRYCK :

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentar:

Kom ihåg mig?