Ibland så...

2012-11-05, 20:30:13 / Kategori: Tillsammans med Scilla och lilla K

De är inte så att Katrina inte är kelig eller inte kontaktsökande. Hon är bara inte det lika mycket som den lilla vita Scillan. Hon tycker om att vara för sig själv och markerar det ganska tydligt med sitt kroppsspråk. Men ibland så händer det...! Hon sover då gärna mycket nära hela natten eller kommer intill för att vara nära i TV-soffan. Då njuter vi lite extra både hon och jag. Jag är så kär i Lilla K. Den lilla bestämda, pratmakaren fröken K som är så himla egen och rolig. Hon behöver ibland en och annan tillsägelse. Som i morse då hon lite sådär "rävigt" helt plötsligt stod och åt i Scillas matskål. Scilla är en långsamätare. Det är inte Lilla K. Scilla morrade lite för hon tyckte inte riktigt om detta. Men det tog inte Katrina någon notis om så då fick matte rycka in. Ingen stor affär men en liten tillrättavisning. Det behövs inte mer än så. Annars kan tjejerna dela skål utan problem om det vankas något extra eller om de är törstiga samtidigt. Men den vanliga maten äter vi var och en från egen skål så vet vi att alla får det den ska ha. På tal om Scilla så fastnade hon nyss med ena tassen i sladden till min laddare till telefonen. Det lät mycket här då en stund kan jag säga. Dagens trauma slutade bra till slut när vi hade rett ut detta. Nu ligger de små systrarna i soffan tillsammans. Frid råder!

Ibland så...




LÄMNA ETT TASSAVTRYCK :

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentar:

Kom ihåg mig?