Tur...

2012-11-25, 19:24:45 / Kategori: Hemma

Vi tog en långpromenad tidigt i morse runt stan. Den rundan är åtta kilometer lång. Det var tur att vi gav oss ut så tidigt för sen har det banne mig öst ner hela dagen. Tjejerna sprang som bara den i hagen igår också så det har varit helt OK för dem att vila resten av dagen. De har haft koll på mig i köket när jag har bakat.
Katrina har fått alla klorna klippta och filade. Tassarna har blivit insmörjda med fyra ess. Den salvan doftar starkt av tjära. Katrina gillar att bli insmörjd. Scilla har fått en klo klippt och filad. Hon springer lång väg så fort jag öppnar salvburken. Hon skriker om hon får salva på sig. Ibland kan jag lura henne om jag har neutral olja på händerna. Hon är svår den lilla vita men väldigt gullig. Vi får ta det som det är. Hon har sina små bekymmer som jag får ta hänsyn till. Fast klorna måste ju klippas ibland. Så är det ju bara...

Lördagsspring...


Anonym

Jag tycker synd om Scilla att hon är så rädd fast matte menar väl. Idag gick nyblivna husse matte sin första stadstur med Molly Och hon skötte sig med glans husse var nog mest nervös.vi vet ju inte om Molly är en countrygirl eller van vid stadens sus & dus./aktp

Svar: Molly har anpassat sig fantastiskt snabbt! Så roligt att följa! I detta nu ser jag att det finns en liten Springerpojke som söker hem genom NNL. Om utifall någon behöver sällskap en lillebror på 14 månader...
Margaretha Jansson



2012-11-26, 21:54:12



LÄMNA ETT TASSAVTRYCK :

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentar:

Kom ihåg mig?