Skadad tass...!

2013-04-03, 20:11:24 / Kategori: Tillsammans med Scilla och lilla K

Så var då olyckan framme! Tjejerna fick springa lösa i hagen igår när mormor var ute med på promenad med en väninna. Så himla trist att Katrina skadade sig. Vad som orsakade skadan vet vi inte. Något vasst har trängt igenom tassen på höger bak. Rakt igenom tassen och upp mellan tårna. När jag kom hem låg Katrina i mormors säng med rengjord tass och litet bandage. Vi spolade igenom tassen och
Jag såg då att det var en stor öppning upp i valvet i tassen. Såg läskigt ut med en sena bar. Bandagerade igen, gav henne en Rimadyl och ringde veterinären som tyckte att vi kunde avvakta till idag. Katrina var förhållandevis pigg och åt och drack som vanligt. I morse var hon pigg och lekte med Scilla ovetande om att det väntade många timmar hos veterinären.
En gott omhändertagande har hon fått idag av en ung veterinär. Vi träffar alltid så bra veterinärer hos distriktsveterinären här och det känns så himla bra. Det blev lite pyssel med tassen. Finbroderi i tassen underifrån och uppifrån. Tur i oturen då kärlen har klarat sig. Vågar knappt tänka på hur det skulle ha gått om det varit en större blödning där i hagen...Katrina sövdes då hon var så orolig och sprattlig. Så det blev nästan en heldag hos veterinären idag. Nu ligger hon här bredvid mig. Hon har ätit och vi har varit ute. Dränage, bandage, penicillin och Rimadyl. På måndag ska dränaget tas bort och förhoppningsvis stygnen på torsdagen. Det blir några lite stillsammare dagar nu. Som det kan gå...
Det har varit en lång dag och både jag och Katrina är däckade i soffan. Frågan är om det trots allt är Scilla som har haft det värst idag. Hon stod i tre kvart vid dörren när jag och Katrina gick i morse berättade mormor. Hon har inte ätit på hela dagen heller stackarn. Scilla är en känslig sort och blev jätteglad när Katrina var hemma igen. Nu har hon ätit men hon har varit orolig hör hela eftermiddagen sen vi kom hem. Det ska vara som vanligt tycker Scilla. Och jag håller med...

Hemma igen...!


Lena

Skönt att det gick förhållandevis bra ändå! Hon verkar vara tålmodig lilla Katrina. Men det skär i hjärtat när det händer olyckor med hundarna.
Hoppas att det läker bra så tassen blir OK igen.
Kram till er alla tre!/Lena o Maja

Svar: Tack Lena! Det ser bra ut med tassen. På måndag ska den läggas om igen och dränaget ska tas bort. Alltid är det något... Kram!
Margaretha Jansson



2013-04-03, 21:23:53

Anonym

Så trist för er men det ordnar sig säkert! Jag tyckervsynd om Scilla hon är så känslig. Själv så har Molly vart på rymmen idag men hon kommer hem efter en liten stund och jag ser det som en framgång. Både jag och Molly är nyfriseradevoch fräscha inför nästa vecka då Molly ska vara på hundpensionat när husse & matte ska åka bort några dagar./ aktp

Svar: Det är härligt att gå våren till mötes lite nyfriserad. Molly går från klarhet till klarhet! Det är en duktig flicka ni har <3
Margaretha Jansson



2013-04-03, 21:57:39

Annika

Hoppas att det snart blir bra med tassen! Hälsar Annika och Lykke

Svar: Tack! Det ser bra ut så det ska nog gå bra! Det är lite pyssel med de små liven <3
Margaretha Jansson



2013-04-04, 19:43:51 URL: http://lykkepudel.blogspot.se



LÄMNA ETT TASSAVTRYCK :

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentar:

Kom ihåg mig?